تبلیغات
کلینیک و آکادمی تحقیقات بازار ایران iran marketing research clinic - تحقیقات بازاریابی ایران تحقیقات فروش در ایران

کلینیک و آکادمی تحقیقات بازار ایران iran marketing research clinic
 

مهارت‌های بازاریابی و فروش

( فرآیند فروش موفق )

مقدمه

در بازار پر رقابت امروزی، اگر می‌خواهیم در فروش محصولات موفق باشیم، باید مهارت‌های بازاریابی و فروش را بیاموزیم. این مهارت‌ها سبب می‌شوند که قدرت بیشتری کسب کنیم تا بتوانیم انواع کاغذهای دیواری و پارکت را، بیشتر بفروشیم. بنابراین، ما که نمایندگی و حمایت شرکت رویا را داریم، برای استفاده از مزایای همکاری با شرکت ،  باید توجه خود را به مشتری معطوف کنیم. توجه به مشتری به معنای آن است که نیازها و خواسته های او را بشناسیم و درک کنیم که چگونه می توان رضایت او را کسب کرد . با استفاده از روش های روانشناسی و جامعه شناسی ، علمی پدید آمده است که بازاریابی نام دارد و می توان با آن ، رضایت مشتری را کسب کرد و نیاز او را برطرف نمود.

در این جزوه، مهارت‌های مربوط به بازاریابی و فروشندگی را فرا می گیریم و این توانایی را پیدا می‌کنیم که با موفقیت کامل به بازاریابی و فروش بیشتر محصولات بپردازیم. مطالب این جزوه از دو جهت می‌تواند برای ما مفید واقع شود. اول اینکه در نمایندگی خود ، ممکن است تعدادی بازاریاب جذب کنیم و بخواهیم آنها را برای مراجعه به مدیران پروژه های ساختمانی آماده کنیم . دوم اینکه ممکن است افراد فروشنده ای را درون فروشگاه خود به کار گیریم و از آنها بخواهیم که با مشتری ، طوری برخورد کنند که دوباره به ما مراجعه کند و یا نمایندگی ما را به دوستان و آشنایان خود ، برای خرید محصولات ، پیشنهاد دهد. در بعضی موارد نیز ممکن است خودمان ، که نمایندۀ رویا هستیم و ارتباطاتی در سطح استان با مدیران پروژه ها و سایر آشنایان مرتبط با خرید کاغذ دیواری و پارکت داریم ، به مشتری مراجعه کنیم و بخواهیم اجناس خود را به او بفروشیم . در این صورت ، می توانیم برای موفقیت در کار بازاریابی و فروش محصولات‌مان ، از مطالب مطرح شده در این جزوه ، استفاده کنیم . پس این مطالب می تواند برای خودمان وکارکنانی که استخدام می کنیم ، مفید واقع شوند .

قبل از این که اقدام به یادگیری سیستم فروش پیگیر نماییم، بهتر است اهدافی را که پیش رو داریم، مرور کنیم. تعیین مشخص اهداف، به ما(به عنوان نماینده رویا) کمک می کنند که راحت‌تر به هدف برسیم. به عنوان مثال، شاید هدف اصلی ما این باشد که در سالی که در پیش رو داریم، به میزان فروش مشخصی دست یابیم و یا در بخش فروش نمایندگی خود، تعداد کارکنان را افزایش دهیم. به هر حال، باید اهداف ما مشخص باشند و ترجیحا آنها را روی کاغذ بیاوریم.

وقتی فشار رقابت زیاد می‌شود، ما را وادار می‌سازد که با موضوع فروش به طور جدی برخورد کنیم و از فروشندگان حرفه‌ای و خبره برای فروش کالاهای خود استفاده نماییم. ما به فروشندگانی که فقط سفارش بگیرند نیاز نداریم، بلکه طالب فروشندگانی هستیم که بتوانند فرآیند فروش را به انتها برسانند و از مهارتهای فروش و بازاریابی به خوبی استفاده کنند.

در عرصه رقابت، تنها فروشندگان برتر و حرفه‌ای باقی می مانند. فروشندگان حرفه ای باید در تماس نزدیک با مشتری بوده و نقش راهنما و مشاور او را داشته باشند.

مهارت‌های فروش و بازاریابی که در اینجا ارائه شده است ، در تمام مراحل فرآیند فروش، از آغاز تا پایان معامله و پیگیری های پس از آن مفید است. در این جزوه، به شرح مهارت های فروش و بازاریابی می پردازیم:





نوشته شده در تاریخ دوشنبه 2 اردیبهشت 1392 توسط www.khooyeh.com www.alikhooyeh.blogfa.com
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | :